Forum www.forumrockmetal.fora.pl
metal, rock i nie tylko..
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wiedźmin gra wyobraźni

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forumrockmetal.fora.pl Strona Główna -> Gry i Zabawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ironmaiden16
Upadła dusza



Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Giżycko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:48, 19 Maj 2009    Temat postu: Wiedźmin gra wyobraźni

Wiedźmin gra wyobraźni. Grał / słyszał ktoś o czymś takim ?
Tutaj link jak ktoś chce się zainteresować : [link widoczny dla zalogowanych]

kiedyś grałem z bratem i 2 kolegami , jeden kolega był prowadzącym. Naprawdę dobrze mu szło a śmiania przy tym było ... W wakacyjne wieczory zawsze graliśmy u mojej babci w namiocie Smile

ktoś chcę Się podzielić swoimi przygodami ? ;p


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ironmaiden16 dnia Wto 22:49, 19 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lurtzek
Admin



Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków / Żagań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:57, 19 Maj 2009    Temat postu:

Darujcie sobie ten system... lepiej zagrajcie w Warhammera ed. 1 lub w D&D 3.5.
Jaka jest różnica między tymi systemami? Najlepiej wytłumaczyć to na podstawie Władcy Pierścieni (filmu):
- D&D 3.5 - członkowie Drużyny Pierścienia, którzy w pojedynkę potrafią armię Saurona i to oni zdecydują o losach Śródziemia
- Warhammer - żołnierze Gondoru i Rohanu (aka biedne chłopaki), którzy jakby się nie starali i tak mają przewalone i prawdopodobnie nie wrócą z wojny... bo zginą w wyjątkowo paskudny sposób.

Inne porównanie tych dwóch systemów:
-D&D 3.5 - From zero to hero.
- Warhammer - From zero to shit.

A jak chcecie, żeby gra w RPG wyszła profesjonalnie to grajcie z podłożoną muzyką:
- Soundtrack z Diablo 2 i Expansion Set
+ utwory nadające klimatu pokroju Opeth - Blackwater Park


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lurtzek
Admin



Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków / Żagań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:21, 19 Maj 2009    Temat postu:

Warhammer jest najzabawniejszym system - postać ginie zakładasz nową... postać za dużo widziała - dostaje choroby psychiczne. Wszystko kwestia umiejętnego prowadzenia no i co ważniejsze w przeciwieństwie do pozostałych systemów praktycznie nie ma liczenia i 2/3 gry nie spędza się nad tabelkami i ich namierzaniu w podręczniku.

Z Dennym-Dyskiem (D&D) przygodę zaczęliśmy od edycji 2... którą porzuciliśmy po tym gdy szczur zabił jednym ugryzieniem mężnego i heroicznego paladyna, który miał powstrzymać inwazję wrogów - i inne podobne pompatyczne dyrdymały. Potem przyszły czasy D&D 3 i pamiętnego nabijania się z Władcy Pierścieni - drużynowy czarodziej Randalf, krasnolud Rimli, elf Lerolas i strażnik z leśnej głuszy Ararorn. Ale za sprawą błyskotliwych awansów krasnoluda zglitchowaliśmy system i okazało się w pewnym momencie, że krasnolud jest nie do za*ebania... ba, mimo usilnych prób krasnolud nie mógł nawet popełnić samobójstwa, bo nie mógł trafić samego siebie - a to dopiero wierzchołek błędów w systemie (choć jeden z bardziej efektownych). I w końcu doczekaliśmy się czasów edycji 3.5, która w końcu spełniła nasze oczekiwania na podłożu stworzenia heroicznej drużyny bez specjalnej przesady... chociaż to ciągłe ślęczenie w podręczniku zamiast grania jest męczące.

W ogólnym rozrachunku 4:2 na korzyść Warhammer'a. Reszta systemów nawet nie dotrwała do starcia z tymi dwoma systemami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ironmaiden16
Upadła dusza



Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Giżycko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:51, 20 Maj 2009    Temat postu:

Moim zdaniem za bardzo dużo szczegółów chcesz żeby prowadzący się załamał ? Razz a tak do rzeczy to jak pojadę do swoich braci na wsi będzie dużo czasu na przetestowanie , mam nadzieję że pozytywnie , "Lurtzek" odpowiadasz za to , jak mnie brat pobije (dobrze że siostra w to nie gra...) Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lurtzek
Admin



Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków / Żagań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:58, 20 Maj 2009    Temat postu:

Ale jakie szczegóły wprowadzam? To wszystko leży w wyobraźni Mistrza Gry i prowadzeniu postaci przez graczy Smile Zagraj sobie schizofrenicznego narkomana z zapędami do kleptomanii podejrzanego przez kościół Sigmara o herezję Very Happy To jest dopiero masakra Mr. Green

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ironmaiden16
Upadła dusza



Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Giżycko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:08, 20 Maj 2009    Temat postu:

Lurtzek napisał:


... którą porzuciliśmy po tym gdy szczur zabił jednym ugryzieniem mężnego i heroicznego paladyna, który miał powstrzymać inwazję wrogów - i inne podobne pompatyczne dyrdymały... awansów krasnoluda zglitchowaliśmy system i okazało się w pewnym momencie, że krasnolud jest nie do za*ebania... ba, mimo usilnych prób krasnolud nie mógł nawet popełnić samobójstwa...


bla bla bla ... Very Happy Prowadzący musi wciągnąć graczy a nie opowiadać jakieś nie znaczące sprawy , chodzi tu też o ponowne wracanie do gry takie jak wymieniłeś , jeżeli ktoś z graczy zginie pozostali członkowie mogą go np wykupić w zamian za potrącenie im trochę "skilów' ... Nie wiem ale moim zdaniem za bardzo rozbudowana , nie mówię że zła , ale pomysł z muzyką jest świetny Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ironmaiden16 dnia Śro 22:11, 20 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lurtzek
Admin



Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków / Żagań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:24, 20 Maj 2009    Temat postu:

Nie wyjeżdzaj mi tu smyku z "bla bla bla" bo ja nad RPG spędziłem 6 długich lat Wink Jeśli postać ginie - trudno zakłada się nową i wprowadza się ją do drużyny. Naturalnie trzeba się wystrzegać, żeby postacie nie ginęły w losowych przypadkach jakimi są rzuty kośćmi. Jeśli gracz odwali totalną głupotę i aż się prosi o śmierć postaci to proszę bardzo. I tutaj jest kolejna przewaga w systemie Warhammer, bo istnieje tam coś takiego jak Punkty Przeznaczenia i jeśli ktoś walnie jakąś głupotę może cofnąć swoje akcje kosztem Punktów Przeznaczenia.

No i kto powiedział, że Prowadzący opowiadał nic nie znaczące sprawy? Ja mówiłem tylko o zabawach nad różnymi systemami, plusami i minusami. Jeżeli chodzi o Mistrza Gry to mieliśmy jednego z lepszych z genialnymi pomysłami i umiejętnościami do opisywania sytuacji. Wymyślił podkładanie muzyki pod grę, a do tego historię wymyślał lepsze od niejednej książki fantasy. A to napinanie się nad wciąganiem graczy też jest podwójnie niebezpieczne, bo z jednej strony trzeba prowadzić fabułę, a z drugiej przez to gra staje się liniowa i wspaniałe przygody się nudzą... Więc czasem dobrze, jest gdy Mistrz Gry przychodzi nie przygotowany (bez pomysłu na przygodę) i prowadzi zachowanie świata pod to co robią gracze - w ten sposób dochodzi do swoistej zamiany miejsc i to gracze zaczynają prowadzić grę. Ale podejrzewam, że do czegoś takiego jeszcze trochę brakuje wam doświadczenia.


(Co do muzyki to Iron Maiden się nie nadaje do podkładania do RPG Wink )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ironmaiden16
Upadła dusza



Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Giżycko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:11, 23 Maj 2009    Temat postu:

Lurtzek napisał:
(Co do muzyki to Iron Maiden się nie nadaje do podkładania do RPG Wink )


I tu Się mylisz Smile

http://www.youtube.com/watch?v=c20-fm_WNew&feature=channel_page


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lurtzek
Admin



Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków / Żagań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:30, 23 Maj 2009    Temat postu:

No nie powiedziałbym, że się mylę bo rozmawiamy o RPG, a istnieje spora różnica między RPG a AMV przedstawionym w linku.
Na czym polega ta różnica? A na tym, że w AMV są przedstawione wydarzenia z filmu, z wyłączonym dźwiękiem więc wokal spokojnie można podłożyć do wydarzeń. Na zjebtubie możesz znaleźć całą masę genialnych AMV...
Teraz jak się sprawa ma w RPG. Największym problemem jest to, że wokal często kłóci się z prowadzeniem gry, bo Mistrz Gry stale musi coś opisywać wykorzystując drgania akustyczne wydawane przez struny głosowe znajdujące się w jego gardle (tłumaczenie dla opornych: mówi Razz ), a wokal, który często mówi o czym innym może rozpraszać graczy a potem wychodzi, że wcale nie pasowało.
Jak sobie z tym poradzić? Bardzo prosto - wykorzystywać tracki z gier i filmów. W więszkości pasowały genialnie w grze i pasują do RPG. Co z resztą? Szukać utworów z możliwie najmniejszą ilością wokalu np. Opeth - Blackwater Park (dajmy na to do opisania jakiś mrocznych wydarzeń - zgrywa się genialnie z opisami) lub też wykorzystywać wokal utworu wkładając słowa w usta npc z gry. Na ten przykład rzucić jakiś utwór Cradle of Filth lub Behemotha w trakcie walki z jakimś demonem - growl = wydawane dźwięki przez demona Wink Można równiaż zmiksować poszczególne utwory, dodać odgłosy walki etc. etc. Jaki jest potem tego efekt? Choćby taki: [link widoczny dla zalogowanych]

Wszystko zależy od finezji Mistrza i pomysłowości. I tak jeden z lepszych RPG w jakie miałem przyjemność grać miał podłożony... jeden utwór :O (Quest z cyklu "Dzień Świstaka" - po 4 godzinach jednego 1,5 minutowego utworu i tych samych wydarzeń ostro ryje beret Very Happy )

Chociaż jak ja was znam wszystkich fanatyków Iron Maiden to wszędzie wciśniecie swoich bohaterów ze sceny i będziecie twierdzili, że jest najlepsze na świecie, bo skoro Iron Maiden jest najlepsze na świecie to - Iron Maiden + cokolwiek = najlepsze na świecie cokolwiek Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lurtzek dnia Sob 23:49, 23 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ironmaiden16
Upadła dusza



Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Giżycko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:36, 24 Maj 2009    Temat postu:

Lurtzek napisał:
Chociaż jak ja was znam wszystkich fanatyków Iron Maiden to wszędzie wciśniecie swoich bohaterów ze sceny i będziecie twierdzili, że jest najlepsze na świecie, bo skoro Iron Maiden jest najlepsze na świecie to - Iron Maiden + cokolwiek = najlepsze na świecie cokolwiek Razz


Nie prawda Iron Maiden nie da się połączyć z jakimiś głupimi filmami , ta muzyka nadaje się tylko do porządnych rzeczy Smile
Doszedłem do wniosku że aby się atrakcyjnie grało to najlepiej nie puszczać żadnej muzyki , walnąć się na łóżko , słuchać jak mistrz gry plecie te swoje farmazony i sobie wyobrażać jak ta kraina może wyglądać oczami stwórcy ... aha i musi być ciemno , ale tak żeby widzieć tylko ciemność a nie światło z pokoju mamy;p Jeżeli chodzi o rzucanie kostką to jeszcze tego nie obmyśliłem podczas grania w nocy .

Jest może jakiś program który wylicza rzuty "kostką" ? różne obliczenia wraz z dodatkami broni itp


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ironmaiden16 dnia Nie 21:42, 24 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lurtzek
Admin



Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków / Żagań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:16, 24 Maj 2009    Temat postu:

RPG bez kości to nie RPG Wink One mają olbrzymi wpływ na klimat gry, poszukaj jakiś fosforyzujących. Może ktoś już takie wyprodukował. A skoro macie problem ze zwykłymi kośćmi to zastosujcie świece (2-4) - też zbudują klimat

Co do muzyki to proponowałbym na pierwszy raz, żebyście zagrali pod Soundtrack z Diablo 2 + LoD. Muzyka podkłada się sama pod grę i opisy więc jest bajer. A w ciemnościach jest git totalny. Potem będziecie wiedzieli czy warto czy nie i wtedy to ewentualnie poszerzać. Myślę, że warto.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.forumrockmetal.fora.pl Strona Główna -> Gry i Zabawy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin